Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Gancarz: nie wykluczamy wystąpienia o dodatkowe fundusze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
01-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Puls Biznesu

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gancarz: nie wykluczamy wystąpienia o dodatkowe fundusze
fot. Ministerstwo Infrastruktury
Robimy wszystko, aby zmieścić się w budżecie. Jeżeli się to nie powiedzie, nie wykluczamy wystąpienia o dodatkowe fundusze – powiedział w rozmowie z „Pulsem Biznesu” nt. dwóch programów drogowych Paweł Gancarz z resortu infrastruktury.


„Puls Biznesu” przypomina, że resort infrastruktury wykonał analizę Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, którego wartość opiewa na 28,2 mld zł. Prowadzony jest też audyt Programu Budowy Dróg Krajowych, który obejmuje inwestycje realizowane w latach 2014-2033. Jego wartość to prawie 300 mld zł.

Faktyczna wartość obu programów będzie jednak większa. Paweł Gancarz, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za zadania drogowe oszacował, że realne koszty kontraktów są średnio o ponad 30 % wyższe niż przewidziane w kosztorysach. Pisaliśmy o tym w tekście pt. https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi-i-autostrady/co-dalej-z-rzadowym-programem-budowy-100-obwodnic-89798.html.

– Jesteśmy na etapie urealniania kosztów programów budowy dróg krajowych i obwodnic. Robimy wszystko, aby zmieścić się w budżecie. Jeżeli się to nie powiedzie, nie wykluczamy wystąpienia o dodatkowe fundusze – powiedział Gancarz w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.

Gancarz poruszył też inne kwestie. Zapewnił, że autostrady zarządzane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad pozostaną bezpłatne dla samochodów osobowych (bezpłatne przejazdy na wszystkich odcinkach zarządzanych przez GDDKiA wprowadziła poprzednia władza). W przypadku ciężarówek system opłat ma być zróżnicowany.

Urzędnik powiedział w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, że kamienie milowe zapisane w Krajowym Planie Odbudowy wymagają wprowadzenia zdywersyfikowanych stawek opłat oraz poszerzenia sieci dróg objętych mytem za przejazdy dla ciężarówek.

– Poszerzenie dróg planujemy do końca roku, a jeśli chodzi o stawki, to w przypadku aut spalinowych już są zróżnicowane w zależności od klasy emisji Euro, ale czeka nas jeszcze wdrożenie dyrektywy różnicującej wysokość opłat w zależności od klasy emisji CO2. W związku z tym musimy wprowadzić odrębne stawki dla ciężarowych aut elektrycznych. Będą one niższe niż dla pojazdów spalinowych – powiedział Gancarz w rozmowie z „PB”.

Dodał, że myto za przejazd drogami państwowymi w Polsce należy do najtańszych w Europie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe

Intermodal i logistyka

Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe

Roman Czubiński 16 kwietnia 2024

Ministerstwo Infrastruktury: Każda nowa linia kolejowa na wagę złota

Intermodal i logistyka

MI: Unia musi zbadać skutki zniesienia zezwoleń na transport między Polską i Ukrainą

Polityka i prawo

Inwestycje drogowe w Bydgoszczy z rządowym wsparciem

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe

Intermodal i logistyka

Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe

Roman Czubiński 16 kwietnia 2024

Ministerstwo Infrastruktury: Każda nowa linia kolejowa na wagę złota

Intermodal i logistyka

MI: Unia musi zbadać skutki zniesienia zezwoleń na transport między Polską i Ukrainą

Polityka i prawo

Inwestycje drogowe w Bydgoszczy z rządowym wsparciem

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5